ישנם לא מעט תחומים הנחשבים לתחומים די "חדשים" בין המשרות שניתן כיום למצוא, אך כאשר מדובר בתחום כמו התחום ההייטק לא מעט סטודנטים מתקשים למצוא את העבודות ה"זמניות" אשר יוכלו גם לעזור בצבירת ניסיון וגם ביכולת להשתפשף מעט בשוק של הגדולים. כאמור כניסה אל שוק עבודה כמו הייטק הישראלי עלול להיות בהחלט מורכב עבור לא מעט סטודנטים, שכן פעילות הייטק מתחלקת ונמתחת בין שלל תחומים וסקטורים שונים בארץ ובחול. משרות אלו ממוקמות החל מאזור המרכז ועד אל אזורים כמו צפון הארץ, דרום ואפילו לא מעט משרות שניתן לאייש אותן מהבית או בדרכים אחרות.

משרות סטודנטים חמות בהייטק

כאמור אחד התחומים המבוקשים בהייטק הוא ללא ספק מפתח תוכנה, ישנן לא מעט חברות קטנות בינוניות ואף גדולות כאחד אשר מחפשות סטודנטים בהיקפים שונים של משרה. בין אם מדובר במפתחי אפליקציות מובייל אשר יוכלו לייעד תוכנות אל שימוש בסלולר, ועד אל מפתחי וואב אשר יוכלו לפתח אתרי אינטרנט או אפליקציות כל גבי דפדפנים. חשוב לזכור כי חלק מהמשרות הללו יכולות להיות רלוונטיות עוד בשלבים מוקדמים, לעיתים כל שנתבקש הוא ידע ומעט ניסיון מקדים.

תחום שרק הולך ומתעצם בעיקר בישראל הוא תחום סייבר ואבטחת מידע, התחום שמעסיק בישראל אלפי עובדים וחברות אבטחה בינלאומיות מעסיק גם לא מעט סטודנטים בשלבים שונים בתואר ובלימודים. תחום הסייבר אינו תחום "פרוץ", אך עדיין לא מעט חברות סייבר מעניקות צ'אנס שווה גם עבור סטודנטים, גם עבור בוגרים וגם עבור כאלו ללא תעודות או מסלול לימודים כזה או אחר.

נתונים ועיצוב גם לסטודנטים

תחום ההייטק רק הולך ומתפתח בעשורים האחרונים וכך גם סוגי המשרות, כיום גם סטודנטים בתחומי הייטק השונים יוכלו להגיע אל משרות נתונים ודאטה. משרות אלו נעות בין אחזה וגיבוי, ניתוח נתונים, בינה עסקית ועוד מגוון תחומים המתקשרים לתחום זה. תחום זה נחשב לבעל היצע רחב, שכן בו נעשה שימוש לא רק בחברות הייטק שונות אלא בתחומים שונים החל ממכירה ועד אל קוסמטיקה, לוגיסטיקה ועוד. בתחום זה ניתן יהיה למצוא משרות שונות עבור סטודנטים להייטק, החל ממשרות ג'ויניור בתחום אחזקה ועד לגבי ניטור טרנדים ומגמות.

לצד משרות טכניות כמו איסוף מידע, ניתוח נתונים או ניהול נכון שלהם ישנן משרות לא מעט צבעוניות גם עבור סטודנטים בתחום הייטק. משרות אלו כמובן משתייכות אל העיצוב הדיגיטלי, אשר מצליח להיכנס אל מרחבים שונים, בין אם מדובר בפרסומות קטנות וזעירות עבור הנייד שלנו ועד אל פרסומות מורכבות ופשוטות כאחד עבור הרשתות החברתיות. כמו כן משרות שכאלו יכולות להיות מתאימות גם עבור עצמאיים בתחומי העיצוב והאמנות, בין אם בעיצוב של אתרים, נכסים דיגיטליים ועד אל עיצוב של אפליקציות ועוד.