ההייטק הישראלי הוא מבין הסקטורים המפותחים והוא גם איננו מפסיק להתקדם, החל ממגוון חברות אקזיט שצומחות בשוק המקומי כל כמה שנים ועד אל חברות בינלאומיות אשר בוחרות להקים מרכזי פיתוח ואפילו מכירה דווקא מישראל. ההייטק הישראלי בנה לעצמו שם בכל פינה ביבשת, אך הוא גם מלא בהפתעות כי מלבד משרות אשר דורשות ניסיון של שנה לפחות ותואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסת מחשבים, קיימים גם לא מעט משרות הקולטות אליהן גם עובדים ללא ניסיון מקדים בתחומי הייטק ובחלק מהמקרים גם ללא לימודים מקדימים. משרות אלו מציעות גם מקום מעולה להתפתחות, אבל גם תנאי שכר מצוינים.

הדרכה והסבה – משרות הייטק ללא ניסיון

כאמור תחום הייטק מתחלק ללא מעט תתי תחומים, בין אם מדובר בהדרכות עבור עובדים ועד אל בני נוער ובין אם מדובר במשרות שכר או ייעוץ. אבל כאשר מדובר במשרות ללא ניסיון, חשוב לדעת כי ניתן להתקבל אל מנעד של משרות כמו משרה עבור אחת מחברות הייטק המובילות אשר מחפשת את דור המפתחים הבא. משרה זו מעוניינת לגייס לשירותיה עובדים ללא ניסיון אשר יעבור הכשרה ייחודית ומקיפה על חשבונה שבסופה ייהנו העובדים מידע בתחומים הדאטה, סייבר, רובוטיקה ואפילו בינה מלאכותית.

משרה נוספת מגעה דווקא מתחומי ההדרכה, כאשר מכללת הייטק לילדים ונוער מחפשת אחר מדריכים בעלי רק בגיימינג ובתכנות. הדרכה שכזו יכולה להיות מתאימה כמעט לכל גיימר ויוטיובר אשר יוכלו להרחיב את הידע שלהם בעזרת הכשרה מהירה ושכר שיכול להגיע עד לשמונים שקלים לשעה! המשרה דורשת מעט ניסיון בתחומי הקהילה הדיגיטלית, יחד עם זאת גם דורשת ראש גדול ורצון להתקדם ולהתפתח בהתאם לסקטור הייטק.

תכנות וניהול פרויקטים

משרות הייטק אשר אינן דורשות ניסיון מקדים או תואר ראשון, עשויות להיות מגוונות ולהתאים למגוון רחב של עובדים פוטנציאלים, כך למשל משרה כמו ניהול פרויקטים לקהילה עסקית יוכל להתאים ללא מעט עובדים. משרה שכזו איננה דורשת ניסיון, אלא הכרה בקהילות העסקים השונות, החל מניהול קמפיינים, עיצוב מצגות ויצירת קשר עם חברי קהילה שונים ועד אל ניהול אג'נדה של הקהילה ועוד. משרה זו מביאה עימה עוד מספר פלוסים, כאשר הראשון מבניהם אלו שעות עבודה גמישות למדי ואפשרות לעבוד מהבית בצורה נוחה וקלילה.

ובכל הקשור לתחום הפיתוח בחברות הייטק, ישנן חברות אשר מעדיפות את המפתחים שלהם ללא ניסיון כמו המשרה הבאה. עבור תחום הסייבר המתקדם בישראל, דרושים מפתחי פייטון/סייבר ללא ניסיון והכשרה, אשר יוכלו להנות מהכשרה אינטנסיבית וייחודית שאורכה כשישה חודשים, במהלכה יקבלו המתאימים הסבה מתאימה ומלאה הכוללות מענק לימודים וכמובן השתלבות של הבוגרים בתפקידי מפתח שונים. ההכשרה מתבצעת גם בצורה מקוונת וגם בצורה מעשית, כשאותה מדריכים בכירים בתחום.