בחיפוש של מקום עבודה ולעיתים גם בחלוף שנה או שנתיים, חלק לא קטן מהעובדים מבקש לעדכן את השכר, להכיר בהפרשי השכר הקיימים בינו לבין הבוס שלו או אפילו בינו לבין העובד החדש שהתקבל אל החברה לא מזמן. את המידע עבור כל אלו ובעיקר בתחום ההייטק, אפשר למצוא בטבלאות שכר מעודכנות גם עבור תפקידים חדשים במיוחד, גם עבור דרגי ניהול שונים וגם עבור בוגרים מצטיינים מתחומים שונים. טבלאות אלו מאפשרות מעקב לא רק עבור העובדים או המנהלים, אלא גם עובר מנהלי השכר שיוכלו לחזות את הוצאות השכר ועד אל משקיעים בחברה שיבקשו להכיר בנתוני השכר העכשוויים והעתידיים.

 טבלאות שכר הייטק -מפתחים ראשי צוות ומתכנים

כאשר מדובר במפתחי תוכנה, החל ממפתחי ביג דאטה ועד אל מפתחי שפת ג'אווה חשוב לדעת כי כמו בכל משרות אחרות הניסיון הוא משפיע לא קטן על גובה השכר. כך למשל שכר של מתכנת ביג דאטה מתחיל בין עשרים וחמש עד עשרים ושמונה אלף שקלים, כאשר בדרגת ניהול או עם ניסיון של מעל לחמש או שש שנים השכר יגיע עד אל ארבעים ואפילו ארבעים וחמישה אלף שקלים. דרגת ניהול תוביל ל"קפיצה" קטנה בשכר ותסתכם לרוב עד חמישים אלף שקלים.

שכר של מתכנתי מובייל לשם השוואה, נע במספרים דומים החל מעשרים וחמישה אלף שקלים למשרה ללא ניסיון ועד אל ארבעים וחמישה אלף שקלים עבור ניסיון של שש עד עשר שנים. אך כאשר מדובר בראש צוות של פיתוח, מדובר בשכר שמעט יותר גבוהה ממרבית שכרם של מהנדסי התוכנה או הפיתוח. כך למשל שכר של ראש צוות ללא ניסיון, מתחיל בשלושים וחמישה אלף שקלים ועד לשנה שישית הוא יכול לטפס לעד שישים וחמישה אלף שקלים!

אבטחת מידע וסייבר

התחום של אבטחת מידע וסייבר מקבל בשנים האחרונות תהודה הרבה יותר רחבה, אשר מביאה לא רק לפופולריות גבוהה אלא גם לביקוש בלתי פוסק אחר עובדים בתחומים אלו. כך למשל מומחה לאבטחת מידע, יתחיל בשכר שבין עשרים עד עשרים וחמישה אלף שקלים, כאשר ניסיון של שלוש שנים יוביל לשכר של שלושים וטיפוס הדרגתי של עד לארבעים אלף שקלים בתום שש שנים של ניסיון.

עם זאת משרת חוקר חולשות הנחשבת גם היא למבוקשת במיוחד, נעה בין עשרים וחמישה עד שלושים וחמישה אלף שקלים לעובדים בעלי ניסיון של שנתיים עד ללא ניסיון כלל ואילו ניסיון של שש שנים ומעלה יזכה בשכר של בין ארבעים וחמישה עד חמישים וחמישה אלף שקלים.  כמו כן משרת "קומפיוטר וויז'ן" מזכה גם היא במשכורות נכבדות, כאשר עובד ללא ניסיון יוכל להרוויח בין שלושים ושלה אלף שקלים ועד ארבעים אלף שקלים ואילו דרג ניהולי יוכל להנות משכר שבין חמישים עד שבעים אלף שקלים בחודש.