ישראל הינה בין המדינות המובילות בלא מעט תחומים, החל מיכולות של לחומה זעירה ועד אל מהפכות טכנולוגיות אשר נוגעות אל אורך החיים של כלל האנושות. אבל מדינת ישראל איננה נחשבת רק לחלוצה בתחום הייטק והחדשנות, אלא גם נחשבת לחממה מעולה עבור אנשי טכנולוגיה וחברות בינלאומיות מרחבי העולם, בין אם מדובר בתאגידים כמו גוגל ועד אל חברות הייטק מבטיחות במיוחד. אבל חיפוש אחר מקום חברות עבודה מובילות בישראל, ניתן למצוא לא רק בעיר תל אביב אלא גם בעיר רחובות, בפתח תקווה ואפילו באזורים הצפונים של ישראל וכמובן גם בדרום.

חברות הייטק מובילות ברחובות

העיר רחובות מזמן הפכה לסצנה מעולה לא רק של ברים ומסעדות מצוינות, אלא גם בית חממה עבור חברות הייטק ישראליות ובינלאומיות כאחד. כך נוכל למצוא לשם דוגמא 2 חברות מובילות בתחום הבטחון והתקשורת, הראשונה היא חברת אלביט והשנייה היא תעשייה אווירית. חברת אלביט היא אחת מחברות ההייטק הביטחוניות המובילות בישראל ובעולם, כשהיא אחראית על מגוון רחב של תחומים החל מאמצעי תקשורת ועד אל פיתוחים אזרחיים, רפואיים ועוד.

חברה נוספת ולא פחות פופולרית בישראל וגם בעולם היא כמובן תעשייה אווירית, אשר חולשת על מגוון רחב של פיתוחים טכנולוגיים וצבאיים המשמשים לא רק את צבא ההגנה לישראל אלא עוד מספר לא קטן של מדינות ברחבי הגלובוס. החברה ממוקמות במספר מוקדים בארץ, כשהיא נוגעת בכמה תחומי הייטק שונים כמו חלקי מטוס, ערכות מיגון לכלי טיסה, יחד עם מערכות לחימה אלקטרוניות ותקשורת ביטחונית.

חברות הייטק נוספות באזור המרכז

אחת הבשורות הגדולות שהביא ההייטק הישראלי הוא לא ספק בשורת הניווט, כאשר חברת וויז השיקה את האפליקציה החברתית המתבססת על איכון ג'יפיאס. האפליקציה שהצליחה בצורה יוצאת דופן, נרכשה על ידי ענקית האינטרנט "גוגל" בסכום של כמיליארד דולרים. אך למרות הרכישה מרכז הפיתוח של החברה נשאר בישראל, מה שגם מאפשר ללא מעט ישראלים להשתלב בתחומים שונים באזור תל אביב והשרון. כיום חברת "וויז" נחשבת לבין החברות המובילות בתחום הניווט ובמדינות שונות היא אף נחשבת לחברת הניווט העיקרית שנעשה בה שימוש.

אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם היא לא אחרת מחברת מוטורולה, שמקורה בארצות הברית אך בישראל קיים סניף שנפתח כבר בשנות השישים ונחשב לבין הסניפים הרווחים והמעולים באזור הים התיכון. הסניף הישראלי אשר עונה לשם "מוטורולה ישראל בע"מ" מעניק שירותים עבור מגוון חברות עולמיות כמו שירותי הדואר הישראלי ועד אל פיתוח טכנולוגיות תקשורת לסלולרית עבור מגוון מכשירים. בשנת 2011 החברה התפצלה ל"מוטורולה מובילייטי" ולמ"מוטורולה פתרונות".כיום מוטורולה מספקת מקומות בעיקר באזור המרכז, החל ממשרות טכניות, פיתוח ומפתחי ראוטרים ועד אל אנשי לוגיסטיקה, משאבי אנוש, אנשי מכירות וגם מפתחים עסקיים.